Toegangscontrole Kantoren
Meijvogel Inbraakbeveiliging biedt een breed scala aan elektronische en bouwkundige beveiligingsoplossingen, waarbij elektronische toegangscontrole momenteel de snelst groeiende dienst is. Er zijn verschillende redenen waarom het gebruik van een elektronisch toegangssysteem voor in een kantooromgeving essentieel kan zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat bezoekers ongeautoriseerd toegang krijgen tot beperkte gebieden. Daarnaast wilt u wellicht controle hebben over waar uw medewerkers zich in het gebouw bevinden, op welk moment ze binnenkomen, tijdens een controle aanwezig zijn en wanneer ze het pand verlaten. Meijvogel Inbraakbeveiliging adviseert u graag over verschillende elektronische toegangssystemen die deze toegangsregulatie eenvoudig kunnen faciliteren. Maar hoe functioneren deze verschillende elektronische toegangssystemen precies? En welke voordelen biedt het gebruik van een dergelijk systeem voor uw organisatie?
Veilige toegangscontrole voor kantoren
In de moderne kantooromgeving is het waarborgen van de veiligheid en beveiliging van werknemers en bedrijfsmiddelen van essentieel belang. Toegangscontrole speelt een cruciale rol bij het creëren van een veilige werkomgeving en het beschermen van gevoelige informatie. Met geavanceerde toegangscontrolesystemen kunnen kantoren de toegang tot specifieke ruimtes beperken tot geautoriseerd personeel. Door gebruik te maken van technologieën zoals elektronische sleutelkaarten, biometrische identificatie en beveiligingscamera’s kunnen kantoren de toegang bewaken, ongeautoriseerde toegang voorkomen en snel reageren op mogelijke veiligheidsincidenten. Toegangscontrole biedt niet alleen beveiliging, maar ook het gemak van gecentraliseerd beheer, waardoor de administratieve taken rondom toegangsverlening vereenvoudigd worden. Door te investeren in toegangscontrolemaatregelen kunnen kantoren een veilige en efficiënte werkomgeving creëren waar werknemers met vertrouwen kunnen werken.
De werking van het elektronisch toegangssysteem
Een veelvoorkomend en bekend toegangscontrolesysteem voor kantoren is een compacte terminal, ook wel een kaartlezer genoemd, die wordt geplaatst bij de deurpost of de gewenste toegangslocatie. Dit systeem maakt gebruik van slimme RFID-technologie, waarmee toegang wordt verleend via speciale toegangsbadges. Deze badges kunnen verschillende vormen aannemen, zoals:
- Druppel
- Pas
- Biometrische scan van vinger of gezicht
De badges worden doorgaans gekoppeld aan individuele medewerkers op basis van hun naam, functie of bijvoorbeeld aan een schoonmaakbedrijf dat ’s avonds toegang heeft tot het pand. Op deze manier kunt u de toegang reguleren op basis van specifieke personen of taken.
Voordeel van elektronische toegangscontrole
Welk elektronisch toegangssysteem u ook kiest voor uw kantoor, ze bieden allemaal uitstekende mogelijkheden om uw veiligheid volledig te beheersen via toegangscontrole. Het is bijvoorbeeld niet langer nodig om sleutels voor verschillende medewerkers bij te maken. Mocht een medewerker een druppel of badge verliezen, dan kan deze met één klik gedeactiveerd worden. Bovendien kunnen toegangsinstellingen eenvoudig worden aangepast wanneer een medewerker van functie verandert of naar een andere afdeling verhuist.
Daarnaast bieden de elektronische systemen draadloze connectiviteit, altijd en overal online toegankelijkheid en gebruiksgemak:
- Altijd online en overal in te zien
- Inzicht in de toegangsgeschiedenis
- Binnen 5 minuten het systeem in gebruik, zowel voor beheerder als eindgebruiker
Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met onze elektronische beveiliging expert Jacco Frissen
Contacteer Jacco Frissen van MIBSoorten toegang - soorten apparatuur
- Beveiligde deuren – Voor het reguleren van de toegangscontrole in diverse zones en ruimtes, is het mogelijk om de deuren te beveiligen als alternatief voor het gebruik van een terminal. Daarnaast kunt u ook ervoor kiezen om de deuren te beveiligen
- Het draaihek is een efficiënte toegangsinstallatie die specifiek is ontworpen om individuele voetgangers toegang te verlenen tot specifieke zones. Door het draaihek in te stellen op twee richtingen, kan het gebruikt worden voor zowel inkomend personeel als uitgaande werknemers.
- De driearmige tourniquet is een bekend type toegangsapparatuur dat niet alleen wordt gebruikt in productieruimtes, maar ook om vanuit de receptie verder toegang te verschaffen binnen het bedrijf.